Regulamin Sklepu Internetowego Babska Chwila

§ 1 WSTĘP

  • Sklep internetowy Babska Chwila, który jest dostępny pod adresem internetowym www.babskachwila.pl, prowadzony jest przez Zuzannę Stasiak prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą BABSKA CHWILA Zuzanna Stasiak ul. Targowa 18; 44-300 Wodzisław Śląski, NIP 6472597994, REGON 521984510, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra właściwego d.s. gospodarki.
  • Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania z sklepu internetowego przez Konsumentów oraz przedsiębiorców i określa zasady i tryb zawierania umowy sprzedaży za jego pośrednictwem.

§ 2 DEFINICJE

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do elektronicznego Koszyka.

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli składane przez Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówień, które prowadzi do zawarcia umowy, które następuje w toku czynności podjętych przez Klienta
z wykorzystaniem sklepu internetowego.

PRODUKT – artykuł kosmetyczny lub akcesoria wybrane zgodnie z opisem znajdującym się przy danym rodzaju produktu wedle Zamówienia składanego przez Klienta.

KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.

KLIENT – to konsument w myśl art. 22[1] Kodeksu Cywilnego lub przedsiębiorca w myśl art. 43[1] Kodeksu Cywilnego

PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
z późniejszymi zmianami.

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych
i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

KOSZYK – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie produktów na podstawie wyborów Klienta oraz jego modyfikacji.

PŁATNOŚĆ – metoda dokonania zapłaty za Przedmiot umowy

REGULAMIN – niniejszy Regulamin

ADMINISTRATOR – właściciel sklepu internetowego, który oferuje za pośrednictwem sklepu internetowego produkt.

§ 3 DANE SKLEPU INTERNETOWEGO

  • Adres Administratora: BABSKA CHWILA Zuzanna Stasiak ul. Targowa 18; 44-300 Wodzisław Śląski
  • Adres e-mail Administratora: kontakt@babskachwila.pl
  • Numer telefonu Administratora: +48 792-595-335
  • Numer rachunku bankowego Administratora: 38 1050 1403 1000 0097 5395 4917
  • Klient może porozumiewać się z Administratorem za pomocą danych wskazanych w §3 pkt. 1-4 niniejszego regulaminu. Linie telefoniczne Administratora będą dostępne w godzinach 8:30-15:00 od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

§ 4 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  • Administrator oferuje Produkt w Sklepie Internetowym, który według ustawień Klienta ustanawia swoje parametry za pośrednictwem sklepu internetowego.
  • Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu, który jest integralną częścią Umowy sprzedaży.
  • Umowa sprzedaży pomiędzy Administratorem a Klientem jest zawierana w języku polskim.
  • Prezentowane w Sklepie Internetowym opisy Produktu i wszelkie treści na niej zawarte, chyba że zastrzeżono inaczej, stanowią przedmiot praw autorskich Administratora oraz podlegają ochronie prawnej. Zakazane jest ich kopiowanie oraz wykorzystywanie bez wyraźnej zgody Administratora w formie pisemnej.
  • Administrator oświadcza, że stosuje się do Kodeksu dobrych praktyk.

§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  • Zamówienia można składać całodobowo, z wyłączeniem przerw technicznych które będą ogłaszane każdorazowo na Stronie Internetowej. W celu poprawnego i pełnego złożenia zamówienia, Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana w celu prawidłowego procesowania Zamówienia:
  • dodanie Produktu do koszyka;
  • Określenie dokładnych parametrów Produktu oraz ilości,
  • wybór sposobu realizacji płatności;
  • wybór koloru i rozmiaru produktu;
  • złożenie Zamówienia,
  • opłacenie złożonego Zamówienia lub wybór sposobu realizacji zamówienia jako przesyłka za pobraniem.
  • Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia, co jest równoznaczne
    z akceptacją niniejszego regulaminu oraz cenników prezentowanych w Sklepie Internetowym.
  • Umowa z Klientem jest zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego między Administratorem i Klientem.
  • Skierowane Produktu do realizacji umowy sprzedaży następuje w terminie określonym w opisie Produktu. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą pełnego zrealizowania i opłacenia zamówienia.

§ 6 SPOSOBY PŁATNOŚCI

Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach. Dostępne formy płatności:

  • BLIK,
  • Szybkie przelewy internetowe iMoje (ING)
  • płatność kartą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic,
  • przelew zwykły,
  • przesyłka za pobraniem.

Czas realizacji zamówienia wskazany orientacyjnie na stronie internetowej Administratora liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Administratora, o czym Klient będzie informowany za pośrednictwem wiadomości e-mail, z wyłączeniem dokonania wyboru dostawy z wykorzystaniem przesyłki za pobraniem.

Klient dokonuje wyboru sposobu płatności w trakcie składania Zamówienia.

Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w sposób samodzielnie wskazany i przyjmuje do wiadomości, że brak uznania środków na rachunkach Administratora uniemożliwia realizację Zamówienia.

§ 7 DOSTAWA

  • Dostawa Towarów odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  • Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
  • Odbiór osobisty, w dni robocze następnego dnia po złożeniu zamówienia, pod adresem Wodzisław Śląski ul. Targowa 18, w godzinach 8-14.
  • za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost;
  • dostarczone do Paczkomatu InPost.
  • Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
  • Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
  • Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę w wersji elektronicznej.
  • Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
  • Koszty dostawy: kurier – 14,99 zł; paczkomat – 14,99 zł.

§ 8 REKLAMACJE

1. Postanowienia § 7 Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Klienta będącego osobą prywatną.

2. Reklamacja dot. działania sklepu internetowego może zostać złożona przez Klienta:

  • pisemnie na adres: BABSKA CHWILA Zuzanna Stasiak ul. Targowa 18; 44-300 Wodzisław Śląski
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@babskachwila.pl

3. Administrator ustosunkuje się do treści reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Administratora w wyżej wskazanym terminie oznacza, że uznał on reklamację za uzasadnioną i przychyla się do zarzutów wyrażonych w treści reklamacji.

4. Administrator może zwrócić się do Klienta o przekazanie dodatkowych dokumentów i oświadczeń niż te wskazane przez niego w reklamacji w celu prawidłowego i pełnego ustosunkowania się do jego zarzutów, co powoduje wydłużenie okresu wskazanego w § 6 ust 2 Regulaminu o kolejne 14 dni.

5. Zwrot wpłaconych Administratorowi środków w przypadku uznania reklamacji z żądaniem zwrotu pieniędzy nastąpić może bezpośrednio na rachunek Klienta, m.in. w przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej.

6. Bieg terminu do złożenia reklamacji rozpoczyna się od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży obejmującej Towary, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.

7. Jeżeli Klient po uwzględnieniu reklamacji przez Administratora wybrał sposób Dostawy inny niż najtańszy zwykły, Administrator nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

9. Klient nie ma możliwości zwrotu towaru, który został rozpakowany z oryginalnego opakowania i nie nadaje się do ponownej odsprzedaży. Produktami takimi są m.in. szampony, rzęsy, kosmetyki, produkty jednorazowe mające po otwarciu bezpośredni kontakt ze skórą lub włosami człowieka.

10. Prawo do wniesienia reklamacji nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umów sprzedaży Produktów które ze względu na swoje właściwości posiadają zabezpieczone opakowanie, po otwarciu przez Klienta nie nadają się do ponownego użytku w związku z ich zastosowaniem, chyba że właściwości fizyczne lub chemiczne odbiegają od deklarowanych przez producenta.

§ 9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

1. Kupujący (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 (słownie: czternastu) dni. ZWROT DOKONYWANY JEST TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PODSTAWIE PARAGONU LUB FAKTURY WYSŁANEJ NA PODANY ADRES E-MAIL. BRAK PARAGONU LUB FAKTURY W PACZCE ZWROTNEJ JEDNOZNACZNY JEST Z ODRZUCENIEM ZWROTU.

2. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

3. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1 lub wskazaną przez nią osobę trzecią.

4. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład wysłanego pisemnie na adres: Babska Chwila Zuzanna Stasiak ul. Targowa 18 , 44-300 Wodzisław Śląski lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: babska.chwila@gmail.com.

5. Klient może skorzystać ze wzoru formularza, który dostępny jest na stronie internetowej Sprzedawcy, jednak nie jest to obowiązkowe. Klient może również wypełnić i przesłać skanem formularz lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@babskachwila.pl

6. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.

8. Jeśli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 złożyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

9. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:

  • Świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
  • Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
  • Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub osoby, o której mowa w ust. 1 o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztu dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1, chyba że Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 wyraźnie zgodziła się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszego paragrafu.

11. Jeżeli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 korzystająca z prawa do odstąpienia wybrała sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

12. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.

13. W wypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1 ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W konsekwencji, Sprzedawca nie jest zobowiązany do odebrania przesyłki odesłanej za pobraniem oraz innych przesyłek, które wiążą się dla Sprzedawcy z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego.

14. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia, koszt zwrotu towaru ponosi kupujący.

15. Babska Chwila Zuzanna Stasiak ponosi wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność z tego tytułu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337).
Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z na prawach Konsumenta na
piśmie/mailowo i przesłana na adres firmowy.

16. Towary sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją producenta.

§ 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  • Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klienta jest Administrator strony internetowej.
  • Administrator strony internetowej postępuje z danymi osobowymi powierzonymi przez Klienta zgodnie z przyjętą polityką prywatności.
  • Niezbędne dane osobowe będą potrzebne do prawidłowej realizacji zamówienia.
  • Niezbędnymi danymi do prawidłowej realizacji zamówienia są:
  • Imię i nazwisko Klienta
  • Adres e-mail
  • Adres zamieszkania Klienta / lub Adres, na który Produkt ma zostać doręczony
  • Numer telefonu Klienta

§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Administrator zastrzega prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w każdym czasie. O zmianach regulaminu i ich zakresie Klienci będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy składaniu zamówienia adres e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 7 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu.
  • Wersje regulaminu są dostępne dla Klienta w zakładce „Regulamin” na stronie Sklepu internetowego www.babskachwila.pl. W trakcie realizacji zamówienia Klienta obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Zapisy korzystniejsze dla konsumenta zawarte w treści regulaminu, który zacznie obowiązywać już po zaakceptowaniu wcześniej obowiązującego regulaminu będą stosowane wobec konsumenta od momentu ich wejścia
    w życie.
  • W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa.
  • Kwestie sporne związane z realizacją umowy sprzedaży rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Administratora, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  • Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia na stronie internetowej Administratora.