Zarejestruj się, by otrzymać 10% rabatu na pierwsze zakupy!
Wystarczy, że założysz konto - rabat naliczy się automatycznie w koszyku ❤︎
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do elektronicznego Koszyka.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli składane przez Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówień, które prowadzi do zawarcia umowy, które następuje w toku czynności podjętych przez Klienta
z wykorzystaniem sklepu internetowego.
PRODUKT – artykuł kosmetyczny lub akcesoria wybrane zgodnie z opisem znajdującym się przy danym rodzaju produktu wedle Zamówienia składanego przez Klienta.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
KLIENT – to konsument w myśl art. 22[1] Kodeksu Cywilnego lub przedsiębiorca w myśl art. 43[1] Kodeksu Cywilnego
PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
z późniejszymi zmianami.
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych
i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
KOSZYK – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie produktów na podstawie wyborów Klienta oraz jego modyfikacji.
PŁATNOŚĆ – metoda dokonania zapłaty za Przedmiot umowy
REGULAMIN – niniejszy Regulamin
ADMINISTRATOR – właściciel sklepu internetowego, który oferuje za pośrednictwem sklepu internetowego produkt.
Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach. Dostępne formy płatności:
Czas realizacji zamówienia wskazany orientacyjnie na stronie internetowej Administratora liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Administratora, o czym Klient będzie informowany za pośrednictwem wiadomości e-mail, z wyłączeniem dokonania wyboru dostawy z wykorzystaniem przesyłki za pobraniem.
Klient dokonuje wyboru sposobu płatności w trakcie składania Zamówienia.
Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w sposób samodzielnie wskazany i przyjmuje do wiadomości, że brak uznania środków na rachunkach Administratora uniemożliwia realizację Zamówienia.
1. Postanowienia § 7 Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Klienta będącego osobą prywatną.
2. Reklamacja dot. działania sklepu internetowego może zostać złożona przez Klienta:
3. Administrator ustosunkuje się do treści reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Administratora w wyżej wskazanym terminie oznacza, że uznał on reklamację za uzasadnioną i przychyla się do zarzutów wyrażonych w treści reklamacji.
4. Administrator może zwrócić się do Klienta o przekazanie dodatkowych dokumentów i oświadczeń niż te wskazane przez niego w reklamacji w celu prawidłowego i pełnego ustosunkowania się do jego zarzutów, co powoduje wydłużenie okresu wskazanego w § 6 ust 2 Regulaminu o kolejne 14 dni.
5. Zwrot wpłaconych Administratorowi środków w przypadku uznania reklamacji z żądaniem zwrotu pieniędzy nastąpić może bezpośrednio na rachunek Klienta, m.in. w przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej.
6. Bieg terminu do złożenia reklamacji rozpoczyna się od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży obejmującej Towary, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części.
7. Jeżeli Klient po uwzględnieniu reklamacji przez Administratora wybrał sposób Dostawy inny niż najtańszy zwykły, Administrator nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
9. Klient nie ma możliwości zwrotu towaru, który został rozpakowany z oryginalnego opakowania i nie nadaje się do ponownej odsprzedaży. Produktami takimi są m.in. szampony, rzęsy, kosmetyki, produkty jednorazowe mające po otwarciu bezpośredni kontakt ze skórą lub włosami człowieka.
10. Prawo do wniesienia reklamacji nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umów sprzedaży Produktów które ze względu na swoje właściwości posiadają zabezpieczone opakowanie, po otwarciu przez Klienta nie nadają się do ponownego użytku w związku z ich zastosowaniem, chyba że właściwości fizyczne lub chemiczne odbiegają od deklarowanych przez producenta.
1. Kupujący (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 (słownie: czternastu) dni. ZWROT DOKONYWANY JEST TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PODSTAWIE PARAGONU LUB FAKTURY WYSŁANEJ NA PODANY ADRES E-MAIL. BRAK PARAGONU LUB FAKTURY W PACZCE ZWROTNEJ JEDNOZNACZNY JEST Z ODRZUCENIEM ZWROTU.
2. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1 lub wskazaną przez nią osobę trzecią.
4. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład wysłanego pisemnie na adres: Babska Chwila Zuzanna Stasiak ul. Targowa 18 , 44-300 Wodzisław Śląski lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: babska.chwila@gmail.com.
5. Klient może skorzystać ze wzoru formularza, który dostępny jest na stronie internetowej Sprzedawcy, jednak nie jest to obowiązkowe. Klient może również wypełnić i przesłać skanem formularz lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@babskachwila.pl
6. Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
8. Jeśli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 złożyła oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
9. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub osoby, o której mowa w ust. 1 o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, za wyjątkiem kosztu dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1, chyba że Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 wyraźnie zgodziła się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami, z zastrzeżeniem ust. 9 niniejszego paragrafu.
11. Jeżeli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 korzystająca z prawa do odstąpienia wybrała sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
12. Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
13. W wypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem lub osobą, o której mowa w ust. 1 ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W konsekwencji, Sprzedawca nie jest zobowiązany do odebrania przesyłki odesłanej za pobraniem oraz innych przesyłek, które wiążą się dla Sprzedawcy z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego.
14. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia, koszt zwrotu towaru ponosi kupujący.
15. Babska Chwila Zuzanna Stasiak ponosi wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność z tego tytułu na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337).
Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z na prawach Konsumenta na
piśmie/mailowo i przesłana na adres firmowy.
16. Towary sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją producenta.
Wystarczy, że założysz konto - rabat naliczy się automatycznie w koszyku ❤︎